Cada divendres està estipulat dins l’horari d’aula
que fem com a activitat música. Després de psicomotricitat es l’única activitat
que es segueix i que es fa amb nins de 2 anys. Normalment es du a terme després
de berenar, voltant les 10, dins l’aula. No es que la consideri una bona pràctica,
simplement es una pràctica que es du a terme a l’escoleta quasi cada setmana i
per això volia prestar-li atenció.
La mestra es limita a dur-los una capsa de música
plena d’instruments i ells mateixos han de obrir-la i treure els instruments. Crec que es una activitat que fomenta molt la
seva autonomia i el compartir ja que un
nin no pot abraçar tots els instruments a la vegada i s’han d’anar
intercanviant. També promou l’experimentació, ja que al deixar-los fer ells no
saben com ho han d’agafar o per on han de copejar perquè es senti. També fomenten
l’ús d’imaginació ja que molts acaben copejant
la capsa de plàstic amb les baquetes dels instruments, formant la seva pròpia música.
Te una duració variable, depenent dels infants
i de la mestra, quan veu que els nins ja s’estan desviant l’atenció cap a un
altre cossa atura l’activitat, es recull tot una altra vegada dins la capsa i
es canten un parell de cançons si dona temps, sinó immediatament cap al pati.
De vegades es una llàstima ja que veus a nins
que no els hi agrada tant o que en un moment s’avorreixen i altres que no
acabarien mai de fer música.
No crec que la mestra tingui a cap preferit i si
que de vegades s’ha d’intervenir en petits conflictes sobretot en el moment de
compartir. A vegades as de motivar a algun nin que es queda mes aturat i pareix
que no vol jugar però es simplement por d’agafar alguna cosa entre tots els
nins que donen cops als instruments en un intent de crea música.
Crec que si m’haurien de demanar com avaluar
aquesta pràctica o que canviaria m’hi seria difícil ja que es l’únic exemple
que tinc de fer música amb nins. Però si que tindria moltes dubtes de si s’ha
de fer dirigida o no, de com s’ha d’intervenir, de si son molts petits per inculcar-los
un cert ritme amb els instruments, etc.
Tampoc se como ho feia la mestra a principi de
curs, si els hi va ensenyar com s’han d’agafar els instruments i com s’han d’emprar,
si els hi va intentar ensenyar algun tipus de ritme, etc. però crec que no
estaria mal fer-ho si mai s’ha fet.
Com això i ha moltes cosses absents dins la
meva aula, quan vaig arribar no hi havia racó del bon dia, ni un espai perquè
estiguin tranquils mentrestant llegeixen contes ni uns racons ben identificats
i delimitats. Tot això forma part des meu projecte de millora dins les aules i
crec que els hi estic inculcant unes rutines i uns hàbits que abans no hi tenien,
tard però sempre millor que mai.
No hay comentarios:
Publicar un comentario